...domácí müsli...

neděle, května 29, 2011

Krásné nedělní dopoledne!

Ve většině domácností začíná vonět připravovaný oběd a sladká dobrůtka na odpolední siestu, ale já pro vás mám něco zdravého.
Rozhodně nejsem člověk, který si doma musí udělat všechno, ale kupované müsli nám nějak nechutná. Je cítit moukou, občas se tam najde ne zrovna čerstvý oříšek, rozinky, co něco pamatují...
Pročetla jsme spoustu receptů, jak ho udělat a pak jsem si našla svoji cestu.


Je to úplně jednoduché, hotové za pár minut a korunované velkou pochvalou od rodiny :o)
Takže:
na nepřilnavé pánvi jsem na sucho opražila lískové oříšky a mandle, když se oříšky začaly slupovat, pridala jsme kvalitní ovesné vločky. Pár minut míchání a jsou pěkně krupané (pozor, ať se nepřipálí). A teď truchu medu (na pánev asi 2 lžíce). V horké směsi se krásně rozpustí a vločky a ořechy obalí. A nakonec jsem přidala rozinky a brusinky a moje první müsli bylo hotové.


Nechala jsem ho vychladnout na pečícím papíře,


a uložila do sklenice, kde se dlouho nezdrželo :o) Nepíšu množství surovin, tady na něm opravdu nezáleží, co si tam dáte, to tam bude :o)


Když mělo takový úspěch, další varianta byla se sušenými banány a zlatými rozinkami. Taky dobrota!


Doporučuji na ně nakoupit v nějaké prodejně se zdravou výživou, vločky tam mají nejen ovesné, ale i třeba žitné nebo rýžové, ořechy i sušené ovoce, lehce si namícháte to, co chutná právě vám. A může to být i v bio kvalitě.
Mějte se krásně, užijte si neděli a ...na zdraví!
Helena

You Might Also Like

29 komentářů

  1. Ahoj Heleno. Je fakt, že to doma namíchané je ve většině případů lepší a hlavně víš, co jsi do toho dala. To tvoje musli vypadá hodně lákavě a chutně. Moje mamka si léta dělá takovýhle mišung, ale je suchý - různé druhy vloček, ořechů a sušeného ovoce a pak si to ráno zamíchá do jogurtu.
    Přeji ti pěknou neděli, Ditta.

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, to tvoje müsli vypada velice lakave. Rada jej vyzkousim, mam rada takoveto snidane a jak uz jsi pravila, v obchode to nebyva vzdy uplne nej. Preji Ti krasnou nedeli, Katerina
    P.S.: Petka mi rikala, ze pry dostaneme od tebe pozornost. Dekuji moc, mam dalsi duvod proc se do Cech tesit :o)

    OdpovědětVymazat
  3. To je úžasný nápad. Peču domácí chleba, rohlíky, pěstuju bylinky atakdále, ale domácí musli mě ještě nenapadlo. Vyzkouším ale určitě! Krásnou neděli, Vivi

    OdpovědětVymazat
  4. MILÁ HELENKO,
    MOC TĚ ZDRAVÍM TÉDA TO JE ÚŽASNÉ TAK TO SI HNED MUSÍM NAPSAT A URČITĚ MOC RÁDA VYZKOUŠÍM TO BUDE DOBROTA A VONÍ TO AŽ K NÁM DOMŮ.
    MOC DĚKUJI ZA RECEPT A INSPIRACI.
    PŘEJI KRÁSNÝ ZBYTEK NEDĚLE.
    ADÉLA

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko, mňam!
    To je zvláštní, taky dnes v blogu vařím :).
    Müsli dělávám na plechu, přímo na tom papíře, dobrá připomínka, dlouho už jsme neměli. Krásný nedělní večer :). Mariana

    OdpovědětVymazat
  6. Helenko,
    u nás jíme vločky na kila, nejoblíbenější jsou čokoládové od Dr. Oetker. Také už jsem přemýšlela nad domácí výrobou, díky za recept.
    Krásný večer.
    Radka

    OdpovědětVymazat
  7. AHOJ Heli!!!
    Bezva nápad.Müsli mám moc ráda a dávám si ho s jogurtem.Tak mě napadá,že bych si taky mohla nějaké namíchat.Díky za tip

    OdpovědětVymazat
  8. Zdravím Halčo,
    domácí müsli vypadá báječně!!!
    Určitě musím vyzkoušet.
    ...děkuji
    Přeji krásné dny.
    Petra

    OdpovědětVymazat
  9. Helenko ahoj, také jsem kdysi dělávala domácí müsli...receptík mám někde od jedné známé...
    Ještě si pamatuji, že nakonec jsem musela přimíchat na plech celé salko. Bylo toho hodně a bylo to velmi dobré...naše holky ho milují :o) budu muset také zas někdy udělat. Krásný celý nový týden,
    moc pozdravů Soňa

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Helenko, úplně si mě nalákala, kdysi jsme doma taky dělali, určitě vyzkouším, není nad zdravé, ale hlavně dobré mlsání.
    Přeji hezký začátek týdne.
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
  11. Křup a mlask! My naposledy dělali sezamová semínka v medu, alternativní dobrůtka, spíše příležitostná... Jinak parádní verze songu, obvykle mívám vypnuté repráky u PC, tak mně inovace unikla. Juch. Krásný text, že? Fajn týden, užívej, J.

    OdpovědětVymazat
  12. Dittu, děkuji za návštěvu. Napsala si to přesně, vím, co jsem tam dala...

    Katko, i tobě děkuji!
    A neděkuj, ještě nic nemáš :o) Obálka je zabalení, připravená na poštu.

    Vivi, jdi do něj:O) Samotnou mě překvapilo, jaký to je rozdíl od kupovaného.

    Krásné odpoledne, mějte se! H.

    OdpovědětVymazat
  13. Helenko, díky za bezva nápad a super tip! Mě právě taky kupovaný musli nechutná, přijde mi takový "zapšklý", nedobrý...takhle čerstvý ale musí být dobrota, určitě vyzkoušíme! Takže díky. A pěkný den, Petra

    OdpovědětVymazat
  14. Adélko, jsem ráda, že tě moje snídaně zaujala!

    Marianko, díky za milá slova!

    Radu, vy jste lidi našeho Adama :o) Pořád tady slyším, že dělám z kdejakým ovocem, ale jeho, s čokoládkou, ne :o) Musím to napravit.

    Krásné dny, moc vás zdravím! H.

    OdpovědětVymazat
  15. Blani, já ho s jogurtem taky miluju! Děkuji za návštěvu!

    Peti, děkuji! I já ti přeji krásné dny!

    Soničko, děkuji za hezký komentář. To se salkem znám, jen nám přišlo tak nějak moc sladké a kalorické :o) Ale dobré tedy je!
    Tohle mě až překvapilo, jakou má dobrou chuť.

    Mějte sluníčkové dny, moc vás zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  16. Zuzko, díky! Pochutnáš si, uvidíš!

    Jéé, Jani, sezam v medu, na tom právě ujíždí Terka (má zkouškové .o))
    Já jedu taky většinou potichu. nevím, kterou z těch písní si zrovna slyšela, ale srdcové jsou všechny .o)

    Peti, díky za návštěvu. To si tedy trefila, vyzkoušej tohle. Je to hned a je to dobrota.

    Mějte se moc krásně, pa H.

    OdpovědětVymazat
  17. Helenko, děkuji za inspiraci. Kdysi jsem si taky müsli dělala, ale už je to dávno. Tak je čas to zase jednou zkusit.:) Hezký večer. Peťa

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Heli,
    tady je dobrůtka!!!
    Vypadá to skvěle!!
    Děkuji za tip -
    měj se krásně - skoroletně :o))
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  19. Milá Heli, děkuji za inspiraci!:) A recept. A srdénka níže jsou prostě úžasné, nádherné,překrásné....ani nemám slov! Užívej krásných dnů!! Radka

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Helenko, skvělý nápad, moc děkuji a dnes se do musli pustím," děti" budou mít bezva dobrotu na prázdniny až přijedou, kupované jim totiž vůbec nechutná....Po dlouhé době moc zdraví Ela:o)

    OdpovědětVymazat
  21. Heli, tvé domácí musli vypadá hodně jedle :) Děkuji za recept, ukládám.
    Já s Aničkou musli snídáme každý den, ale protože Aňulka ještě nemůže moc oříšky, tak máme jinou verzi.
    Vařící vodou spařím oves.vločky (kupuju ve zdravé výživě s klíčky), nastrouhám jablíčko, přidám na kousky nakrájené jiné ovoce (jahody, hrušku, banán ...) zaliju bílým jogurtem a pokud je potřeba osladím troškou javorového sirupu. Mňám ... hlavně Anička toho sní celou misku ;)

    Moc zdravím!!!
    Eva

    OdpovědětVymazat
  22. Martinko, moc děkuji!

    Peti, děkuji za návštěvu. Snad si pochutnáte :o)

    Jaruško, moc děkuji! Taky tě moc zdravím!

    Mějte se krásně, H.

    OdpovědětVymazat
  23. Radu, ty si zalíčko! Díky! Jen se tady tetelím, jak ty umíš pochválit!

    Eliško, u nás to je stejné, Terka pořád pročítá krabice, co v tom je...takhle alespoň ví, co jí! A ještě je to dobré! Moc zdravím tebe i děti :O)

    Evičko, děkuji za milou návštěvu. Udělala si mi chutě, tomu říkám snídaně, mňam!

    Přeju vám krásné, slunné dny. Pa, H.

    OdpovědětVymazat
  24. HELENKO, TO JE TEDA SUPER RECEPTÍK.
    URČITĚ VYZKOUŠÍM. DĚKUJI.
    MĚJ KRÁSNÉ, SLUNÍČKOVÉ DNY.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  25. Milá Helka,
    konečne som sa na chvíľku dostala na net, a to som hneď aj objavila Tvoju dobrotku. Mňam, milujem müsli. Rada sa inšpirujem.
    Aj predchádzajúce srdiečka sú nádherné!!!
    Helenka, ozvem sa Ti neskôr, mám pred obhajobou a štátnicami /20.06.11/ a budem rada, keď si na mňa spomenieš.:-)))
    No a doteraz som ležala v nemocnici, včera som už musela podpísať revers, aby som sa mohla pripravovať na skúšky a tak...
    Prajem Ti krásny a pohodový večer a srdečne pozdravujem i celú rodinku!
    Pa, A.

    OdpovědětVymazat
  26. Bohdanko, jsem moc ráda, že tě "moje snídaně" zaujala, děkuji za návštěvu!

    Adrianko,moc děkuji, že jsi mi věnovala chvilku ze svého, teď tak drahého času. Pokusím se napsala mail :o)

    Mějte se moc hezky, moc vás zdravím. H.

    OdpovědětVymazat
  27. Helenko, Ty si ako mala carodejka, takmer z nicoho vycaris perfektne chutne, ale hlavne zdrave mlsanie, normalne mi tiekli sliny, ked som pozerala na Tvoje domace musli.
    Ja nemozem orechy, uz mam tak oslabenu imunitu, ze si musim davat pozor na to, co jem, ale takej pochutke by som neodolala
    srdecne pozdravujem
    Emily

    OdpovědětVymazat
  28. Emilko, děkuji za milá slova! Ty umíš tak krásně chválit, jsem vždycky ráda, když se zastavíš! Ty ořechy, to mě mrzí, dávej na sebe pozor!
    Moc zdravím, H.

    OdpovědětVymazat