...jogurtové sušenky a pikantní ořechy...

sobota, prosince 31, 2011


Krásný den všem!

Posledním letošním příspěvkem jsou dva rychlé recepty na dobrůtky, které se hodí třeba na dnešní oslavu. Je to trochu na poslední chvíli, ale jsou opravdu jednoduché a nepotřebujete žádné speciální suroviny, všechno máte jistě doma.
Určitě už máte nachystáno, ale jestli máte pocit, že by to ještě něco chtělo, pojďte vařit, přesněji péct.


Nejprve si připravíme těsto na jogurtové sušenky.

Smícháme 200 g hladké mouky, 100 g másla (může být i Hera, Stella), 200 ml bélého jogurtu (Hollandia, Choceňský) a hrst bylinek. Já použila provensálské, hodí se saturejka, tymián a podobně. Těsto necháme odpočinout v lednici alespoň půl hodiny, pak ho rozválíme a vykrajujeme libovolné tvary. Potřeme vajíčkem a posypeme hrubou mořskou solí. Pečeme asi 15 minut.


Než si nám odpočine těsto, vyrobíme pikantní ořechy. Slané buráky jsou součástí většiny oslav, tyhle ořechy je spolehlivě vytlačí.
Potřebujeme 500g ořechů ( vlašské, lískové, kešu, para, neloupané mandle). Já mám směs z mandlí, lískových, vlašských a trochy buráků. Ořechy nasypeme na plech s pečícím papírem a dáme do vyhřáté trouby na 180 stupňů asi na 10 minut. Občas promícháme, aby se nepřipálily.


Mezi tím rozpustíme ve větší misce 1 lžíci másla  a do ní přímícháme 2 lžičky soli, 2 lžičky hnědého cukru, 1/2 lžičky chilli nebo pálivé papriky  a 1 lžíci usekaného rozmarýnu nebo tymiánu.
Přisypeme upečené ořechy, dobře zamícháme a necháme vychladit. Hotovo!


Tak mlsání už máme, teď vám jdu ještě popřát a poděkovat.

Poděkovat za vaši přízeň, za čas, který věnujete čtení mého blogu a psaní komentářů. Snažím se vám dávat vědět, jak moc si toho vážím, ale ráda to zopakuji! Děkuji, moc si vážím každého slova, které tu zanecháte!

Letošní rok nepřinesl jen radosti, ale i trápení a smutek nejedné z nás. Takový je už život. Některá se svěří, některá odmlčí, ale všichni víme, že ty ostatní jsou s námi, myslí na nás a na dálku objímají. Je to hezký pocit.
Přeji vám a vašim rodinám pevné zdraví a šťastných dní tolik, kolik je bublinek ve sklence šampaňského.
A prosím, létejte pomaleji než vaši andělé!

Vaše Helena

You Might Also Like

47 komentářů

  1. Heli, mňam!!! Vypadá to náramně! Přeji krásného silvestra a do nového roku vše nej, nej!!! Peťa

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, děkuji za super recepty a přeji Ti do nového roku vše njlepší, pevné zdraví a hodně štěstí a pohody. Pavlína

    OdpovědětVymazat
  3. Helenka, presne bolo dobrého aj zlého a ja napríklad dúfam, že toto je naša posledná choroba tohto roku:)) Do toho Nového, Tebe aj celej tvojeje rodinke prajem veľa zdravíčka, lásky, porozumenia, ...Gabi

    OdpovědětVymazat
  4. Heli, dobrutky budete mit. Ja je prubnu behem pristiho roku. At je ten dalsi rok poklidne plynouci a hojny zdravicka. Misa z kopcu

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko oříšky vypadají úžasně mňam,mňam.Do nového roku ti přeji jen to nejlepší co se přát dá.

    OdpovědětVymazat
  6. Recept na jogurtové keksy... Johoho, díky, dušo! Přesně něco takového jsem potřebovala. A jinak se připojuju s přáním láskyplného, vitálního a radostného roku 2012. Bude. Tuším:o) Opatruj se, užívej chvíle s rodinou a blízkými a DĚKUJU! Jsi velké Slunko blogařského světa... J.

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko, všechny ty Tvoje dobrůtky vypadají absolutně úžasně!!!!! Do nového roku Tobě i všem Tvým blízkým přeji hodně pohody, zdraví, štěstí a lásky!!!! Krásný Silvestr. Jitka

    OdpovědětVymazat
  8. Peti, moc děkuji!

    Pavlínko,ať ti chutná a děkuji!

    Gábinko, moc děkuji za krásné přání a hodně zdraví!

    Mějte se hezky! H.

    OdpovědětVymazat
  9. Mišo, děkuji za milou návštěvu!

    Romanko, díky i tobě!

    Jani, moc ti děkuji za komentář. Slza mi ukápla...Jsi zlatá!

    Pohodové odpoledne! H.

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Helenko, máš tady zase samé dobrotky...obojí vyzkouším...

    Přeji Tobě i celé Tvé rodině spoustu krásných dnů,zdraví, štěstí a lásky...
    Díky moc za to, že mě pravidelně navštěvuješ u mě a necháváš spousty milých slov...tvůj blog je pro mne velkou inspirací...Díky a přeji vše dobré...Magda

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko,
    děkuju za Tvá milá slova. Moc ráda se budu zase chodit těšit do Tvého blogu :).
    Vše dobré do nového roku! M

    PS: a díky za recepty!

    OdpovědětVymazat
  12. Helo,
    přeji Ti hodně bublinek ve sklenici také.Ale hlavně ničím nerušené vykročení do roku 2012, abych se mohla i nadále těšit ve zdravína příspěvky, které pro nás připravuješ!

    OdpovědětVymazat
  13. Přeji celé rodině hlavně pevné zdraví a mnoho šťastných společných chvil,krásná setkání, ať už live nebo virtuálně! A těším se na setkávání v tom roce 2012 při zajímavém počteníčku! :) M.

    OdpovědětVymazat
  14. Helenko...krásně jsi to napsala.....přeji celé tvé rodine hodně zdravíčka a lásky ....Jana

    OdpovědětVymazat
  15. Helenko, i já přeju tobě a celé tvé rodince veselý silvestrovský večer a do nového roku hlavně zdraví, štěstí a dobrou náladu :))

    OdpovědětVymazat
  16. Heli veselého silvestra a do nového roku všetko len to najlepšie!!!

    Iveta

    OdpovědětVymazat
  17. Helenko, přeju tobě i celé rodině jen to nejlepší, co se přát dá. Ať se vám všem daří, a kdyby přeci jen nějaká slzička, tak ať je jen a jen od smíchu. Těším se na další "setkání" a děkuji. Lucka

    OdpovědětVymazat
  18. Helenko, krásně jsi vše napsala...už mám dokonce i nějakou tu slzičku v oku...Tvé pečení je vždy skvělé :o) Přeji vám všem doma krásnou, příjemnou a pohodovou oslavu a hlavně šťastné vykročení do nového roku...
    Soňa

    OdpovědětVymazat
  19. Helenko,
    Tvé dobrůtky vypadají úžasně! Já ležím dnes od rána se střevní virozou, takže má dnešní oslava je jen s černým čajem :O(
    Helenko, přeji Ti zdraví, štěstí a lásku v novém roce! Tobě i celé rodince
    papa
    L.

    OdpovědětVymazat
  20. Helenko, krásný Nový rok a v něm jen samé zdraví, hodně štěstí a lásky!! Ajka

    OdpovědětVymazat
  21. Helenko, taky přeju šťastný a pohodový nejen příští rok, hodně zdraví, lásky a nějaké to splněné přání ;)
    Ilona

    OdpovědětVymazat
  22. ¸☆´.•´
    .•´✶`*.
    *.*★v . ✶•´ ☆´,•*´¨★ Ձ๏1Ձ
    ¸✶.•´¸.•*´✶
    ☆´¸.•★´ ¸.✶* ☆★
    ╱◥◣
    │∩ │◥███◣ ╱◥███◣
    ╱◥◣ ◥████◣▓∩▓│∩
    │╱◥█◣║∩∩∩ ║◥█▓ ▓█
    ๑۩๑๑۩๑๑۩๑๑۩๑๑۩๑๑۩๑๑۩
    ۩๑ Feliz Año Nuevo 2012!﹗๑۩
    Frohe Weihnachten und Happy New Year
    عيد ميلاد سعيد وسنة جديدة سعيدة
    Bon Natali je bon annu
    Veselé Vánoce a Šťastný Nový Rok
    聖誕快樂,新年快樂
    Sretan Božić i Nova godina
    기쁜 성탄과 새해 복 많이 받으세요
    Joyeux Noël et Bonne Année
    Buon Natale e Felice Anno Nuovo
    God Jul og Godt Nyttår
    Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku
    Feliz Natal e Feliz Ano Novo
    God Jul och Gott Nytt År
    میری کرسمس اور نیا سال مبارک ہو
    మెర్రి క్రిస్మస్ మరియు హ్యాపీ న్యూ ఇయర్
    สุขสันต์วันคริสต์มาสและปีใหม่

    OdpovědětVymazat
  23. Jituško, jsem ráda, že se ti recepty líbí a moc děkuji za krásné přání!

    Magdalenko, ty si tak milá, moc si mě potěšila a trochu se červenám. Děkuji!

    Thank you for your desire to Greece! Happy New Year! Helen

    Užijte si dnešní večer! H.

    OdpovědětVymazat
  24. Marianko, děkuji! I já se k tobě vždy moc těším!

    Renatko, moc děkuji! Taková slova mě zavazují a vážím si jich.

    Martinko, moc děkuji za krásný komentář!

    Přeji vám hezký večer! H.

    OdpovědětVymazat
  25. Janinko, moc děkuji!

    Vlastičko, děkuji za krásné přání!

    Ivetko, i tobě díky a moc zdravím na Slovensko!

    Pohodový vstup do nového roku! H.

    OdpovědětVymazat
  26. Lucinko, děkuji za krásné přání a taky se moc těším!

    Soni, ty si prostě báječná ženská! Nechtěla jsem tě rozplakat...Slavíme v pohodě, velmi komorně...

    Luciko, to mě mrzí! Ať ti je brzo líp! Sušenky jsou pro tvoje pečení s holčičkama jako dělané :o)

    Mějte příjemný večer! H.

    OdpovědětVymazat
  27. Ajko, moc děkuji za přání!

    Ilonko, díky moc!

    Carolina,gracias por los deseos maravilloso! Helen

    Příjemný večer! H.

    OdpovědětVymazat
  28. heleno, slané buráky nesnáším, ale tyhle tvoje ořechy, tak na ty určitě brzo dojde. Tvojí rodině také přeji vše dobré a k tomu zdraví pevné. Hezký zbytek posledního dne roku 2011. Ditta.

    OdpovědětVymazat
  29. Prima silvestrovský večer přeji milá Helenko a do nového roku pro Tebe a Tvou rodinu, zdraví, štěstí a lásku. Velmi Tě zdravím, Martina

    OdpovědětVymazat
  30. Helenko, tvoje dobroty jsou zkrrrátka tvoje dobroty, vždy úžasné. Tvoje objetí cítím i na tu dálku, taky ti jedno posílám pro dnešní poslední den v roce a každé ráno ti pošlu jedno, protože jsem ráda, že jsi. Celé tvé rodině přeji stále tak suprovní mámu a ...
    mějte se krásně.
    PS: na tvůj mail jsem ještě neodpověděla, protože mě docela dost dostal, děkuji.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  31. Helenko děkuji za super recepty,vypadají dobře a určitě zkusím:-)
    V novém roce přeji hodně zdraví,štěstí,pohody a lásky
    Moc rada k tobě chodím na návštěvu a děkuji za Tvuj blog:-)

    OdpovědětVymazat
  32. Ahoj Helenko, ty Tvoje recepty vždycky vypadají tak úžasně a zároveň jednoduše, že mám chuť je hned běžet vyzkoušet. Často u Tebe některé hledám a využívám. A tak doufám, že v novém roce na nás zase budeš s nějakými pamatovat. Hodně radosti v novém roce přeje
    Jana

    OdpovědětVymazat
  33. Milá Helenko, já jdu také na poslední chvíli, abych Ti poděkovla za Tvé úžasné pravidelné navstevy u mě a popřála Tobě i celé vaší rodině uspesny a pohodový nový rok! Dárky od Adama jsou moc krásné, to maloval na papír? Letos jsem na tuhle inspiraci se taky koukala, btw už má svůj blogg?;-) Měj se fajn a ať se daří, objímám

    OdpovědětVymazat
  34. Mila Helenko, dekuji za tve recepty, vypadaji moc krasne. Ale hlavne dekuji za ta slova nakonec. Jsi moudra zenska, je to pro nas cest, ze jsi tu s nami. Hezky den, Katerina

    P.S.: Preji tobe i tve rodine lasku, stesti a zdravi nejen v roce 2012.

    OdpovědětVymazat
  35. Helenka, stastny novy rok ti chcem zapriat z celeho srdiecka, nej je plny usmevu, stastia, pohody, lasky a hlavne zdravia :), Zuzana

    OdpovědětVymazat
  36. Mila Heli,
    moc a moc ti dekuji za tvoji stalou podporu!! Jsi uzasna!
    Preji tobe a cele tve rodine krasny, klidny a spokojeny novy rok!
    Jana

    OdpovědětVymazat
  37. Helenka,
    krásne si to povedala. Aj Tebe prajem, aby rok 2012 bol úspešný, naplnil všetky očakávania a splnili sa všetky sny!!! Teším sa na nové receptíky, niekedy vyskúšam.
    Srdečne zo Slovenska zdraví Aďka, Kubko a Juraj

    OdpovědětVymazat
  38. Ahoj Helenko, tak vidím receptík na slané ořechy, vypadají super, určitě je vyzkouším, jen bez toho cukru v té "polevě", aby je mohl i taťka s cukrovkou:-). Podobné jsem viděla v receptech, ale bála jsem se té tukové polevy, tak když je to ozkoušené tebou, tak jdu do toho:-). Díky za receptíky, určitě vyzkoušíme. Krásný novoroční večer;-)

    OdpovědětVymazat
  39. Milá Helenko, díky za receptík, určitě vyzkouším. Ale co hlavně chci říct, že ti děkuji za vždy milá a povzbudivá slůvka která nacházím od tebe na svém blogu. Přeji vše krásné v Novém roce.

    OdpovědětVymazat
  40. Heli- celé Tvé rodině krásný nový rok přeje Radka

    OdpovědětVymazat
  41. Helenko,
    tak jsem tu ;-)
    Mám týdenní skluz na blozích a tak pročítám zpětně a u tebe jsem se zastavila jako první :-)
    A hned mě dostala tvá poslední věta v tomto příspěvku !
    Jak výstižné!
    Myslím, že si jí budu často připomínat ;-)
    Krásné dny v novém roce 2012 tobě, tvému muži i velmi škovným a nadaným dětem přeje Ilona ze Sezemic
    P.S. Budu se moc těšit na další krásná setkání v roce 2012 ! :-)

    OdpovědětVymazat
  42. Milá Helenko. Nejdříve by Ti chtěla k Novému roku popřát hodně zdravíčka,štěstíčka a lásky.Já už dlouho zkouším Ti napsat komentář, ale stále mi to ukazovalo honem pryč.Dělalo to na všechny komentáře posílané na google.Manžel s tím dnes dělal pořádek tak snad to už půjde.Proto příjmi opožděné přáni.Včera jsem opět procházela Tvým blogem, a hledala jsem měla jsi tam takové háčkované chaloupky jako obrázky moc se mi to líbilo.Nenašla sem je.Až mi z toho stoupl tlak.Prosím moc máš je tam ještě? Krásný začátek Novoročního týdne. Luďka.

    OdpovědětVymazat
  43. Dittu, děkuji za přání a ať ti oříšky chutnají!

    Martinko, moc děkuji za krásné přání, moc si vážím toho, že ses zastavila!

    Ivuško, jsi zlatá! Moc ti děkuji za krásná slova, vážím si jich!

    Věruško, jsem ráda, že se ti receptíky líbí a děkuji za krásné přání!

    Mějte se moc hezky! H.

    OdpovědětVymazat
  44. Jani, tvoje slova jsou pro mě velkým vyznamenáním, moc děkuji a těším se to!

    Šárko, ty si úžasná - děkuji já i Adam. Ano, papír je malovaný ručně,a blog opravdu má, s kamarády, ale toho vývarna tam tolik není (hudba, kytary, cestování) tu a tam mě nechá nahlédnout, píšou vtipně :o)

    Kačenko, tvoje vlídná slova mě dojala, děkuji!

    Zuzanko, moc děkuji!

    Pohodový večer vám přeji! H.

    OdpovědětVymazat
  45. Janinko, já moc moc děkuji tobě!

    Moc děkuji a moc zdravím novou rodinku ze Slovenska! Díky, Adrianko!

    Peti, myslím, že bez problémů můžeš cukr vynechat, je tam jen pro zvýraznění chuti koření. Byly fakt voňavé a dobré!

    Jituško, já děkuji tobě!

    Raduško, moc děkuji!

    Ilonko, moc, moc děkuji za krásný komentář a i já se moc těším, až se zase uvidíme!

    Lud moje zlatá, moc děkuji za krásné přání! Technika nám někdy dává zabrat, moc ráda tě tady vidím! Domečky jsou tady http://helenshomehelensworld.blogspot.com/2011/10/pohadkove-domecky-pro-male-holcicky.html , klidně si kdykoliv napiš, ať máš tlak v pohodě!
    Ozvi se mi na mail: davidova.hela@gmail.com, pošlu ti návod na ten obal na knihu.

    Moc vás všechny zdravím! H.

    OdpovědětVymazat
  46. Ahoj Heli,
    sušenky mi jdou akorát do noty...jak se říká. O víkendu se chystám na domácí jogurt, tak budou i sušenky. :-)
    Helenko, dodatečně jsem doplnila do podmínek soutěže, že příspěvek s receptem nesmí být vložený před datem 9.2. ( v den vyhlášení soutěže ).
    Moc se omlouvám za komplikace. Tato podmínka mi připadala samozřejmá,proto jsem to zapomněla uvést do pravidel.
    Pokud se nezlobíš, vlož recept po 9.2.
    Děkuju za pochopení.
    Hezký víkend.
    Lenka

    OdpovědětVymazat