...jaro...

sobota, března 22, 2014


Hezký večer všem!

Tak co, zahradnice, co dělají záda! Myslím, že většina z vás trávila dnešní den na zahradách, protože bylo prostě krásně! Krásně ne jako 22. března, spíš jako 22. dubna, ale tak to prostě letos je. A tak jsme máchaly motyčkami, cvakaly nůžkami a nosily první konve a teď, co si budeme povídat, trochu si lížeme rány :o)
Já jsem to moc nepřeháněla, ona ta kompresní punčoška a stehy pod kolenem dlouho nedovolují tu klasickou zahradnickou pozici :o) Pár obrázků z terasy, dvorku i zahrady mám, pojďte se mrknout...
Na terase macešky,


primulky u vchodových dveří.


Čemeřice kvete už od února, což je asi normální, mnohdy to umí i na sněhu,


na dvorku předvádí svou krásu netřesky.

 
Probudila se i bylinková zahrádka. Našla jsem loni zasazený a zapomenutý medvědí česnek, máta, meduňka i tymián se už mají k životu a pažitka bude za pár dní na chlebu...


 Forzýtie v plném květu...


a tohle mám moc ráda, to znovuzrození...


Modřence, to jsou kytičky naší Terky, většinou vykvétají na její narozeniny (na Jiřího)...Letos bude mít smůlu...


A dědova meruňka - je to nádhera, uvidíme, jestli z té krásy budou i plody...


A když máme to jaro, popadlo mě jarní vyšívání... jen takové jednobarevné drobnůstky, uvidíme, co z nich nakonec bude...




Mějte krásný večer a zítra, i když už prý nebude takové počasí, pohodovou a odpočinkovou neděli.

Moc vás zdravím!
Vaše Helena

You Might Also Like

62 komentářů

  1. Helenko tak u nás sluníčko za celý den nevylezlo a večer začalo pršet. Nu což, jeli jsme se podívat na dinosaury a večer jsme opékali na verandě buřtíky:-))))
    Ale tobě to tam pěkně kvete:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, my jsme na tom už dnes stejně - lilo celý den...
      Děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  2. Helenko,moc pěkné barevné kvetení.....a vyšité jarní radosti....no krása:-)
    Hezkou neděli,Jitka

    OdpovědětVymazat
  3. Helenko moc pěkně to u vás kvete!Příroda se probouzí a hnedle je veseleji:-) Hezký večer,moc moc zdravím:-) V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu Věruško, i ten dnešní déšť je fajn, zahrada zelenala před očima...
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  4. Ano, Helenko... ta záda :) Dnes dopoledne jsem koukala na krásně zarostlou zahradu... odpoledne vzal manžel nůžky a... uvidíme, jak se s tím zahrádka popere :) Udělána čistka, pořádná. Teď už jen hlídat, aby nebyl mráz :)
    Ať vše krásně roste :) Papa a krásný víkend, Jola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jolanko, když můj muž bere nůžky, některé kousky bráním vlastním tělem .o) Letos třeba nemám ani kousek vrby na hnizdečka - prostě zlikvidováno :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  5. Ahoj Helinko,
    máš pravdu, na zahrádce jsme trošku pracovali, ale zas tak moc jsme to nepřeháněli.
    Do země přišla cibulka šalotka.
    Manžel dodělával nový můstek přes jezírko. Je moc krásný, moc se mu povedl.
    Ty máš už vše krásně rozkveteno, u nás to teprve začíná.
    Měj se hezky, pa pa Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, moc tě zdravím a těším se na fotky toho můstku, to musí být moc hezké zákoutí...
      Pohodový večer přeji, H.

      Vymazat
  6. Ahojky Helenko,
    krásně máš zahrádku i truhlíky rozkvetlé! A moc hezké výšivky!
    Pěkné jarní dny, pa Marie

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko,
    ty máš tedy jarních kytek. A moje nej jsou i Terky nej - tak to je super zjištění.
    měj se fajn a doufám že slunce bude brzy zase svítit
    Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, moc tě zdravím a děkuji za milou návštěvu! A mávám modřencem :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  8. Helenko, krásně ti vše kvete, moc se mi líbí i tvé netřesky - co udělají parády! A výšivka v mentolové mne naprosto okouzlila, paráda! Já spíše účtuji, se zády jsem teď měla problémy /injekce , jehličky .../, tak musím zlehýnka. Krásnou neděli, pa Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Maruško, já mám netřesky moc ráda. Už asi 2 roky mám jaro do takhle mátově zelené, tak proto... moc děkuji!
      Přeji hezký večer a hlavně brzké uzdravení! H.

      Vymazat
  9. Jaro se u vas nezapre,pro me je to nejheztsi rocni obdobi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak Elli, i když dneska lilo jako z konce... i to patří k jaru.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  10. Ahoj Heli :) moje záda jsou zatím v pohodě,děkuji za zeptání :))) Kytičky máš nádherné...obdivuji ty netřesky. Ty já ještě nemám tak krásně rozrostlé. Vyšívání je nádherné. Ať tě nožka trápí co možná nejmíň,krásnou asi upršenou neděli...Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda Šárko :o) I já mám některé netřesky ne právě fotogenické, prostě po zimě, ale tyhle jsou krásné...
      Moc děkuji za pochvalu a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  11. Milá Helenko, máš pravdu, dneska počasí na zahradničení nebude, ale aspoň budeme rovnat záda. Já jsem včera umyla asi 14 oken, tak jsem také přelámaná. Zahrádka ti pěkně nakvétá, u nás toho ještě moc nevzrostlo (nadm. výška 475). ale už se také moc těším. Vyšívání se ti opět povedlo, těším se na výslednou realizaci.
    a copak máš s kolenem?
    Měj se krásně
    Papa
    Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, moc tě zdravím! Okna už taky až na 2 mám, po dnešku může začít znovu, že :o)
      Děkuji za pochvalu, snad to nezkazím... Koleno, je OK, byla jsem na operaci varixů a mám tam pár stehů, ale je to dobré!
      Díky, pa H.

      Vymazat
  12. Helenka, ako si vedela čo som robila? Presne ako hovoríš, popreťahovala som sa poriadne v mojej záhradke a vlastne bolo to super, že všetci susedia sa stretli vonku, každý si preťahoval kosti po svojom. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, to je přece jasné, ruce nás všechny svrběly, že .o)
      Měj se moc hezky, pa H.

      Vymazat
  13. Ahoj Heli!!!
    Tak zatímco včera to u nás bylo na krátký rukáv,dneska už to tam vypadá podstatně jinak.
    Zatím neprší,ale moc nadějné to není,tak nejspíš všechno naplánované budeme muset odsunout na jindy.
    Mým zádům by to teda prospělo.
    Heli,tvoje jarní fotky jsou moc prima,je krásné pozorovat,jak se všechno kolem nás probouzí,travička se zelená,kytky kvetou...
    No a vypadá to,že na vyšívání budeš mít nejspíš dneska díky počasí dostatek času.
    Heli,přeju pěknou odpočinkovou neděli Vám všem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Blani, je to tak, dopoledne jsme měli jen 4 stupně a chvilku i sněžilo... Ale sobota byla super!
      Moc tě zdravím a přeji pohodový týden, H.

      Vymazat
  14. My zahradu nemáme, tak se chodím kochat na blogy jako je tvůj. Všechno ti krásně kvete a roste, úplná pastva pro oči. Úžasné jsou netřesky. A vyšívání v jarních barvičkách se mi líbí moc. Dnes prší, tak snad necháš svou nožku odpočinout.
    Hezkou neděli!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, zase máš v pořádku ta záda :o) Né, vážně, jsi moc hodná, já nejsem žádná zahradnice, ale jako relax to mám moc ráda...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  15. Ahoj Helo, krásně Ti to kvete. A ty něžné výšivky- copak asi z nich bude ??? Já nic nešiju, jsem mimo víkendy v Praze a hlídám vnoučátka. Motýlci ve Fatě budou 8.4.-11.5.2014. Zdraví Tě Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, a po tom dešti je všechno úplně zelené... S těmi výšivkami už něco v plánu mám, tak uvidíme...
      Děkuji za připomenutí a užívej si dětí! Pa, H.

      Vymazat
  16. Helenka, naozaj náááádherne sa Ti všetko prebúdza !!! Pozdravujem :) Marta

    OdpovědětVymazat
  17. Helenko, krásně ti to kvete. U nás dneska pod mrakem, tak ještě než začne pršet, jsem něco dodělala na zahrádce a asi ještě nachvíli půjdu. Jsem zvědavá, co s výšivkou uděláš dál. Dnešní den ti k tvoření přímo nahrává. Krásné nedělní odpoledne. Rija

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Rijo, v neděli a vlastně i dnes u nás celý den lilo... Tak byl čas na jiné věci, přesně, jak píšeš.
      Pohodový podvečer, zdravím H.

      Vymazat
  18. Helenko kytičky máš nádherné. Člověku je hned líp u srdíčka, když pohlédne na kytičky. Alespoň u mě to tak funguje. U nás dneska od rána prší. Ale i kytičky potřebují vodu. :-)
    Mě se moc krásně a užívej zbytek neděle.
    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak Leničko, chodím na zahradu odpočívat, jen se projít a nabrat dech...
      Přeji pohodové dny a zdravím, H.

      Vymazat
  19. Ahoj Helenko, u vás už je jaro zase o něco dál než u nás! Ale po dnešním vydatném dešti se to určitě dožene, však se do rána zahrada pěkně zazelenala!
    Helenko, přeji ti pohodovou neděli :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastičko, je to tak, včera při dešti přibývala zelena přímo před očima...
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  20. Ahoj Heli,
    máš nádhernú záhradku, radosť pozerať :-)
    Aj výšivky sa Ti podarili, som zvedavá, čo z nich nakoniec bude...
    Tento rok si konečne robíme aj my takú minizáhradku, kde sú spolu aj ovocie, aj kvetinky, či stromčeky a veľmi sa z toho tešíme, hlavne Kubinko stále niečo sadí a presádza a tak....
    Pa, pekné popoludnie,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Adi! Na tvoje vyšívání nemám, je to jen taková maličkost pro radost.
      Přeji hodně radosti ze zahrádky a pěkné dny, H.

      Vymazat
  21. Ahoj helenko,
    tak u nás už dva dny prší tak ze zahrádky nic nebylo.
    Ty máš ale vše krásně rozkvetlé.
    Pěkný den.Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, moc děkuji! Však to od vás k nám v neděli dorazilo, neboj :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  22. Helenko to je ale krásy--zahrádka už se ti opravdu probouzí :o) a ty tvé výšivky--- no krása --- už ted jsem zvědavá na co je pak použiješ.Měj se krásně a měj krásný zbytek neděle :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  23. Helenko, s tím zahradničením jsi to teda vystihla přesně :-D ale to bychom nebyly my ženy s jemnou duší a touhou po kráse a zvelebování našich domů a zahrad, kdybychom jen tak nečinně přihlížely. Ale i za ty bolavá záda to stojí :-) hezký večer, Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc hezky si to napsala Verunko! Přece se nebudeme jen dívat, že :o)
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  24. Juuu Helenka nádherné kvety , a teda ty si asi bola ja u nás... môj chrbát dostal zabrať ,som bez manžela na 4dni a dostala som darček od mamky nádherný veľký krušpán ,bolo treba vykopať veeelku dieru a teda chrbát ma boli hrozneeee , ale krušpan je zasadený ,zajtra má pršať tak aspon polievať nebudem...pa E

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eriko, musím se smát, dobře taková akce znám :o) Sedřené na kost, ale ta radost, viď.
      Tak se opatruj a kochej!
      Pa, H.

      Vymazat
  25. Jů, tobě to už všechno kvete. To je nádhera. :-) U nás teprve začíná. Macešky už také mám v truhlíku, ale to je zatím vše. Výšivka vypadá moc hezky. Jsem zvědavá, na co ji nakonec použiješ. Měj pěkný týden, i když jarní asi nebude. Ale je teprve březen. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dagmarko, moc děkuji za milou návštěvu.
      I tobě přeji pohodové dny, H.

      Vymazat
  26. Helenko, koukám jak Ti to krásně všechno kvete!!!! Musím říct, že jaro mám moc ráda ... hlavně kvůli tomu probouzení se přírody a kvůli té krásné svěží jarní zelené. Přeji krásný a pohodový týden. pa Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, krásně si to napsala - je to tak, to znovuzrození je taková krásná jistota.
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  27. Napsala bych po víkendu jako po výprasku, tělo si pomalu zvyká na práci na zahradě. Všechno krásně nakvétá, broskev máme skoro v plném květu, tak se bojím mrazíků, které mají přijít. A modřence ty nám ještě doma nekvetou. Výšivka moc pěkná, jarní ...
    Přeji hezký týden, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, nejdřív moc poděkuji za pochvalu - tvému vyšívání to nesahá ani po paty, ale prostě jsem měla chuť na něco jednoduchého... A ta záda...já to nepřeháněla, ale ráda ti to věřím...
      A modřence dneska stojí jako svíce, po tom dešti...
      Měj se moc hezky, pa H.

      Vymazat
  28. Vidím, že i tebe vytáhlo sluníčko do zahrady:-))) Po tom "skorolétě", nám tu nasněžilo:-( A tak si to bolavé tělo ze zahrady nahřívám od neděle za kamny:-( Ještě, že se umíme i zabavit za špatného počasí, tak ti to Jaro, alespoň pokračuje pod rukama:-D!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já než tě pozdravím, tak už je zase jaro...A kdyby náhodou bylo chladno, ty můžeš do skleníku :o)
      Moc zdravím Reni, H.

      Vymazat
  29. U prohlížení foteček ze zahrádky jsem s musela usmívat-taková krásná pohoda a klid znich vychází.Už začínám také trochu pracovat na zahrádce.Už s těším až se zase trochu oteplí.

    OdpovědětVymazat
  30. Jaro je u vás opravdu v plném proudu :-)U nás jsou ráno ještě mrazíky,ale sluníčko nám to odpoledne vynahrazuje a dovolí nám vychutnat si kávičku na zahrádce.
    Helenko chtěla jsem ti moc poděkovat za milá slova.S Ilonkou to naše rande malinko plánujeme,tak snad se odvážím a podniknu cestu za vámi holky :-)A za Šimonkem !!!
    Moc zdravím Alena.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já děkuji tobě a věřím, že jednou nám to vyjde, moc se těším!
      Užívej si jaro! Pa, H.

      Vymazat
  31. Nádherné květiny i výšivky! My máme na balkóně velkou pažitku, brali jsme ji i v lednu, nějak zapomněla, že byla zima.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji Ivanko, hlavně za ty výšivky, proti tobě jako pro děti :o) Je pravda, že pro petrželku jsem chodila taky celou zimu na zahradu...
      Hezký večer, H.

      Vymazat